neverforget

Alla inlägg under september 2009

Av irene arnbring - 27 september 2009 10:19

Söndag idag!! en tröttig dag idag, micke sover fortfarande jag o kevin har varit uppe sen 7 tittat på barnprogram hela morgonen, sitter och nynnar på bumbibjörnarna sången,haha......
idag ska jag träffa stoffe och rikki,det blev ju inget igår, så vi tar det idag,kul ska det iallfall bi,skönt att få komma hemifrån lite,känns som om väggarna kryper mot mig ibland...

Av irene arnbring - 26 september 2009 20:02

dagen började ju tidigt!! älsklingen har jobbat hela dagen så han är jätte trött nu och otroligt osocial, så då hamnar jag vid min bästa vän,datan!!! han sitter ju ändå vid sin!!kevin är på sitt rum och leker fint, sa för en liten stund sen att han älskar micke, mitt hjärta smälte!!! hihi gulligt!! varit hos mamma hela dagen idag, käkat middag där och lite så umgåts lite,kevin ville så gärna träffa henne idag!! skulle gått o fikat med stoffe idag, men d blev inget,ska ta det imorgon istället lite tidigare!!!  fan va länge sen man träffa honom, såå mycket att uppdatera honom med haha,han skulle kanske hämta upp rikki på vägen också så vi alla kan umgås sticka til bok skogen eller va han nu snakca om haha något blir d i allfall!!! ja ytterligare en helg över snart och inte något vettigt gjort,så blir det ibland!!!! ganska trött på att dra hela lasset själv om jag får säga d!!!!!  vill ha tillbka min gnista! känner mig inte alls som mig själv,börjar förlora självförtroendet gasnka kraftigt!! har aldrig haft problem med det innan, o det har inte med graviditeten att göra, som vissa tror,

kanske helt enkelt inte känner mig älskad och uppskattad,ganska värdelöst!!! åt helvete med vissa saker! vill skrika rakt ut,







Av irene arnbring - 26 september 2009 07:48

nu är det lördag morgon,varit vaken sen vid 6, och trött är jag nu,kevin vaknade 5 i 7
 skönt att han fick sova ut lite annars brukar han ju vara uppe vid 6,men är det lördag så är det,då ska man ju sova ut,nu sitter han och tittar på sin nya rorri film,han älskar den lilla röda bilen,idag ska jag hem til mamma och hälsa på,hon skulle ju hämtat kevin på dagis igår men planerna blev ändrade,så när jag hämtade honom istället så blev han lite små sur på mig,
jag hade ju lovat honom att mormor skulle komma,så han ska få träffa henne idag istället!! men förutom det så vet jag faktiskt inte vad jag ska göra idag,lördag men det känns som en vanlig dag!!, nä nu ska jag och kevin äta frukost!! ciao så länge

Av irene arnbring - 25 september 2009 21:45

orkar verkligen inte skriva något just nu känner mig helt tom i huvudet!!!!!!!!!!!!



vilat en stund nu med min son, kände att jag behövde det!!kroppen behövd slppna av liiiiite.


ja och så hämtade ni vagnen som vi köpt, var ska vi ha den då??? hmm.. känns som om vi har ganska lite plats kvar här hemma, men det får gå ändå.. kan nog stoppa in den i något litet hörn,  och så va d ju 73 dagar kvar det närmar sig med storm steg, fy vad läskigt det börjar kännas,snart,snart så har man en liten parvel här,som är helt hjälplös som är helt beroende av en, till skilland från som andra barnen vi har här hemma som hela tiden hävdar att dom kan själv,vil själv, och vet allt!!! ha dom vet inte ens hälften och kan dock inte allt, men envisa är dom ändå ju, älskar dom små liven fruktandsvärt mycket!!!


Alla dessa tankar och funderingar i huvudet, ja gott om skräp finns i mitt bomulls huvud, orkar inte ta itu med allt nu, det får vänta tills mitt liv är mindre kaotiskt,så är det bara!!!


och kevin var på dagis idag, han hade jätte skoj,ville inte hem,men som fröknarna sa, här kan du ju inte stanna i helgen!!!!!!! hahah nää svara kevin bara om min mamma också är här! hahaha, nej tack!! skulle inte tro det.


nu ska kevin in o bada och jag ska plocka undan lite här hemma.... ett måste tyvärr,älsklingen gör ju inte det!! han har ju jobbat hela veckan!!!!!!!




Nu haar jag varit nere och handlat lite fredags mys,ost bågar, och läsk och lite smått oc gott, kevin sov ju middag sent så han får vara uppe och titta på idol med oss och ha lite mys, även äta lite gott och dricka lite gott(fastän det inte är lördag) oooppsssssss!!! så får man göra ibland enligt min regel bok haha


just nu  sitter han brevid mig o myser med mig och tittar på när jag skriver!! han är så lugn och snäll, men det va han inte innan idag när mysan va här med sina barn då klättra han nästan på väggarna kändes det som varför blir barn alltid så när andra barn är i närheten?? e det någon sorts inställd manick att man måste skrika o hoppa så fort någon utomstående är i närheten?? hmm.. jag vet inte men skrikig blir han!!!



har lagt in lite baby kläder i byrån,skumt det kändes, så verkliget allt blir för var dag som går nu,vagnen hemma och kläder på plats!!! snart är det dags för sängen att komma hit och fica madrass och sånt till den!!!



nu är det diol dags för mig!! skirver mer sen om jag har något att säga!



ännu en kväll,här sitter man själv framför datan o små glor på tv.n badade för en stund sen,skönt som tusan va det, tro att jag ska gå in o lägga mig nu.. först ut o röka ett natta bloss.. natti fnatti!!!!!

Av irene arnbring - 24 september 2009 22:27

ja du, nu fick jag en liten sak att fundera på, kan vara så att roten till att det känns som om något fattas kan ha med mina föräldrar att göra!! kanske borde ge det en chans att lyssna på vad min pappa har att säga,han ringde ju mig förr förra helgen och ville reda ut saker och ting, han vet ju att jag e gravid men vet inte vad det blir eller att jag flyttat, o inte ens att jag och micke bor ihop och förlovade oss på midsommar!! men varför ska han veta?? han bryr ju inte sig ändå, det har han ju själv sagt,att han skiter stort i mig o min son!!! men en sak är säker har alltid strävat efter min pappas kärlek och respekt i 23 år har jag kämpat är det så konstigt att man tröttnar? att orken tar slut,när man inte får något tillbaka,inte ens ett samtal på sin födelse dag, och det värsta av allt att han dyker upp på sitt barnbarns 2 års dag hel packad! ska man verkligen tåla detta och fortsätta sträva efter sin fars kärlek är den kärlekn eller respekten så viktig i ens resterande liv?? jag tycker mig klarat mig bra utan honom, men det är ju så att det kan ju vara så att han är roten till mitt hål,den fattandes pussel biten i mig?? den som kan ge mig ett korrekt svar på hur man går vidare från detta är mer än välkommen att kommmentera för jag vet helt ärligt inte länge,känns som om att det kanske kan ligga lite i det men en stor del av mig vill nog helst förneka det! människor uppfattar mig som kylig och kalla och en aning nonchalant, ja mycket möjligt att jag är sån men det folk inte vet eller bryr sig om att ta reda på är varför jag uppfattas sån! har inte haft det lätt,det kan jag säga, så då är man oftast kall mot folk man inte känner man vill ju inte avslöja ens svagheter direkt eller blotta hela sitt liv från födseln, sånt kommer med tiden!




Folk säger att tiden läker alla sår, tyvärr det är en lögn! om någon visste hur jag egentligen känner inombords när det kommer till vissa saker,hade dom inte trott sina öron,döm inte någon efter utseendet,alla har en mjuk sårad insida också glöm inte det!!


 min familj är ett stort stöd,spec min fästman,han beöhver inte säga ett ord han blick,säger allt, hans armar runt om mig kan läka alla sår,hans kyss kan hindra tårar att trilla ner från min kind!! finns ingen man som han och han gör mig till världens lyckligaste kvinna!


kan inte längre sitta här och stirra blint på skärmen!! måste sova nu,eller försöka i allafall, måste ha energi imorgon. detta va allt för denna lonely homewife idag ha d bra så länge skriver mer imorgon för den som vill läsa och kommentera

Av irene arnbring - 24 september 2009 22:15

Kände mig ganska utttråkad imorse, så jag bestämde mig för att åka til klågerup med min son och hälsa på kära mysan, hon hade ändå tindra hema idag så hon och kevin kunde leka lite och oj va dom har lekt idag..... hela dagen har det varit full rulle på dom, jag och mysan har som vanligt suttit o spelt skip bo och sen så sorterade vi baby kläderna i strl ordning och la in i hyllan...hon ska ju liksom ha barn snart så det kändes som om det va dags att få ordning på det!!! kul att jag kunde hjälpa henne med något, sen blev det middag dags,kotlett med potatis och sås.. mums va d va gott..och barnen åt jätte bra.. stolt över dom när dom sköter sig.sen va det dags att bege sig hemåt och så fort vi satte oss på bussen (som taar 40 min hem) så somnnade kevin, han va ju helt slut,upp tidigt och hållt ful låda hela dagen!! haha kul att kunna trötta ut barnen ibland , och väl hemma så satte vi oss och spela memoria alfabets spel... herre gud va chockad jag blev, ungen kan hela alfabetet.. z och x och allt han kan dom alla!!! nä nu e det idol dags ciao så länge!! det va allt från denna lonely homewife för tillfället

ja då är kl lite mer, och börjar nu höra sängen svagt viska efter mig, men vetti fan om jag kommer kunna somna (drack kafffe kl 7) får än en gång skylla mig själv för det ju.

älsklingen har så hemskt ont i nacken idag stackarn... så innan han somnar ska jag in o ge honom en massage och hoppas att blir bättre med nacken tills imorgon,

fredag imorgon,kevin ska till dagis,kul för honom,mysan ska åka o shoppa vet inte om jag ska med henne eller om jag ska med älsklingen till jobbet o jobbba litta... svårt val,spendera pengar eller tjäna pengar??? det är den stora frågan!! hur som helst ska jag ändå hämta ut vagnen imorgon woohooooo!!!! den är så fiin, jag o mysan är så nördiga likadan vagnar samma färg,svart men hon vänttar ju en flicka och jag e pojke så det kommer vara blått i min och rosa i hennes det är den enda skillnaden!!



Av irene arnbring - 24 september 2009 08:52

Snart slut på ännu en vecka, usch vad tiden går fort nu för tiden,eller är det bara jag som tycker det??somnade relativt tidigt igår,skönt, med tanke på att kl 5 i morse kom min son in och hade fått näs blod, och det va inte lite heller i tjugo min va vi inne på toa o förskte få blodet att sluta rinna, till slut å fick vi stopp på det o då va jag helt klar vaken,skoj!!! men det va bara att lägga in kevin i min säng, för han kan ju inte sova i sin egen nu den e ju full av blod. han somnade och älsklingen låg o snarka o jag låg och räkna får!!! haha nää men upp o tog en cigg o försökte bli trött, men nää då.... va vaken till halv 7, då börja älsklingens väckar kl ringa!!!!! men somnade om som tur va. och kl 8 blev jag väckt av kevin som vile titta på barn kanalen, han brukar ju sätta igång det själv men han är inte sig själv idag, tror han håller på att bli sjuk nu ossså för han va så lugn o snäll hela kvällen igår och det är inte likt han!


och så var det 74 dagar kvar av graviditen!! skönt ska det bli när man slipper den tunga magen!!


skriver mer sen, detta va allt för denna lonely homewife för tillfället

Av irene arnbring - 23 september 2009 22:40

Jag är jätte lycklig och känner mig fortfarande ny kär lite då och då!! och har en underbar son (busig,javisst) har hälsan på topp, är ung men ändå väldigt medveten om livet eftersom jag inte alltid har varit skötsam om man nu kan uttrycka sig så, har underbara vänner!! liten familj kvar! (om man inte räknar med sambon och sonen) oc en liten pojke i magen som föds om 75 dagar, men ändå känns det som om något enormt saknas i mitt liv konstant!!! trodde innan jag träffa min fästman att det var kärleken som va den missade pusselbiten, men shi fick jag!!! fortfarande ett hål som är tomt inuti mig,inget stort hål men ändå,det finns där och jag känner att där är något mer för mig som jag ännu inte lyckats lista ut vad det är, och detta är mycket irreterande, men det är väl bara att låta tiden utvisa och förr eller senare så lär det ju dyka upp ett ljus när jag springer på den missade pussel biten!! men tills dess lever jag mitt livsom hag är mycket nöjd med, och är otroligt lycklig att jag hittat kärleken vilket jag ett tag inte trodde jag skulle!!!

Ovido - Quiz & Flashcards