neverforget

Alla inlägg under oktober 2009

Av irene arnbring - 28 oktober 2009 18:58

hela dagen har i stort sett gått nu, har inte gjort jätte mycket idag men liiite i allalfall, dammsugit o plockat undan lite o fyllt på nya ljus i ljusstakarna,det är ju så mysigt nu på vintern med tända ljus o jätte mörkt ute, lagade middag för en stund sen allabarn åt duktigt och åt upp sin middag, nikki sitter i badet nu o john e inne o leker på rummet,kevin är i mitt sovrum o kollar tv han mår inte så bra idag,han verkar väldigt  slö,hoppas han mår bättre imorgon för det är dagis dax då, o jag ska gå o kolla skor i stan måste verkligen ha ett par nya skor, men det verkaar inte finnas några jäätte fiina gympa skor nu för tiden som man bara döör för, får se vad jag hittar, hoppas på det bästa i allafall..

snart kommer min älskade man hem har saknaat han hela dagen,tycker inte om att vara utan honom...mn ha måste ju tjäna pengar hehe kaffet står klart till honom.

nej dags för ett litet bloss sen upp med fisa lisa ur karet så en av gossarna kan bada

tjingeling tingeling

Av irene arnbring - 28 oktober 2009 16:48

tröttsam dag idag orkar absolut inget,varit helt i en anna värld hela dagen känns det som, nu börjar vardagslivet, middagen ska lagas, barnen kommer hem snart, deras faster hämtar dom på dagis, chicken cordon bleu och potatis klyftor blir det som bjuds idag!! kändes som det enda rätta att göra.. kevin är trotsig som vanligt, men ändå liite snällare än vanligt hehe, nä nu kan jag inte sitta här o sitta måste ta i saker nu,,,, ciao skrivs kanske mer senare


ska även börja med bilder från dag till dag är lite sen med det men man kan ju inte komma ihåg allt om dagarna!!!

Av irene arnbring - 26 oktober 2009 11:11

börjar bli otroligt nervös nu, förvärkarna är ganska ofta nu och ont gör det, samtidigt som jag vill att han ska komma ut, så vet jag att det är för tidigt, men rädslan börjar hinna ikapp mig, tänk så hiner jag inte in till sjuk huset?? kommer ag få bedövning?? hur lång tid kommer det att ta?? alla tankar far runt i huvudet på mig, och har börjat bli så illamåendde

Av irene arnbring - 20 oktober 2009 09:51

idag är det 48 dagar kvar tills han ska komma ut, men finns inget som säger att han inte kommer tidigare, är inte redo att föda, är skit skraj för det, lite skumt eftersom jag inte alls var nervös med kevin och tyckte inte att det gjorde ont, jag fick ryggmärgs bedövning med honom, men vet inte vad jag ska ta med denna!! har inte funderat så mycket på det,varje natt nu drömmer jag om att jag åker in för att föda men precis innan jag ska föda så vaknar jag! skumt!

och vad sker idag då?? jo ska till eko hallen tänkte jag, orka inte igår,så måste aktivera kevin lite så han får följa med! den lilla skiten har varit uppe sen 06.20 att han orkar!!!  men han e pigg o gladd idag i allfall, imorgon är det dagis dags för honom då ska jag handla hem lite känns som om det håller på att bli tomt på mat här hemma, hatar när det är så,när man inte har några val möjligheter till middag utan får ta första bästa!! men ändring på det imorgon!!


är barn ledig i helgen.. kevin ska till sin favorit släkting,farbror kevin!! kuligt för honom!! o då sska jag jobba på firman med älsklingen, så ska han kanske åkka o fiska på ssöndag då ska jag bara vara hemma i i sängen o ta d så lugnt som möjligt o nuta av tystnaden som inte finns här hemma så ofta!!



nää måste nog ta mig i kragen o duscha nu så man kan känna sig so en människa igen see yaaa

Av irene arnbring - 17 oktober 2009 10:39

denna veckan har va haft alla tre barnen, och det har minst sagt inte varit lätt, jag har knappt kunnat röra mig, och dom har haft en hel del energi, och har svårt att förstå attt man inte alltid orkar höra eller se när dom mer eller mindre river stället,men i grund och botten har det gått bra ändå som har lyckaats underhålla varandra både med bråk och lek.
i torsdags hade vi fullt upp vi sklle på vårt sista ultraljud, och lilla adrian va så snäll som vanligt, han ville absolut inte visa ansiktet bara för vi skulle få 3d bilder,haha jaja inte mycketatt göra åt han växer som han ska och all såg fint ut, han beräknas väga 3500-3600 om han föds nära den 7 dec eller den 7 decc när han ska komma.får se hur det blir,har en liten aning om att jag föder tidigare!! men redan innan ultraljudet så va jag o micke ovaccinerade oss mot asvin influensan,det har varit mycket snack fram o tilbaka om vi skulle elller ej men vi tyckte det var lika bra att göra det för barnen skull,efter ultraljudet va det dags för kevins vaccination,, o han va så extremt duktig,inte ett ljud sa han när micke följde med honom in, han ville inte ens ha plåster!! hehehe och efter det åkte vi hem o tog en fika, micke la sig för att vila en timme,för efter det va d dags att åa o hämta hans barn för dom skulle också vaccineras samma dag, och det gickju hur bra som helst!! så alla i familjen vaccinerades på samma dag hehe tröttsamt för alla barnen hade sån otrolig energi som inte går att besrkivas, jag va helt slut o hade ont i armen, micke va lagom trött o mamma som r en klippa hon gjorde maten o vahelt underbar men även hon blev trött  i huvudet av att lyssna på alla barnen så som dom höll på!! hehe


men idag har allt varit lugnt hittils, pojkarna har badat o leker fint på rummet o tösa biten badar nu, äälsklingen e nere o handlar saker till middagen, snart ska jaag ivväg till mamma o hon ska med mig o titta på spjäl säng o ssaker till adrian..

nä dags att ta upp russinet ur karet sskrivs mer sen


Av irene arnbring - 14 oktober 2009 09:14

i söndags föddde min kära mysan sin dotter linnea,kl 9 på morgonen, allt gick jätte bra, och hulken kvinnan som hon är så åkte hon hem efter 6 timmar. jag och min sambo och min son åkte och hälsa på henne på kvällen, och gud va förälskad jag blev i lilla linnea, hon är het underbar... och ur att jag redan väntar barn annaras hade det varit kört hade velat förssöka mig på att skaffa en,men det ska jag ju redan, om 54 dagar är han beräknad, ohh va jag längtar tills jag har han i min famn, och får känna den lilla bebis doften som alla nyfödda har. och bara njuta av att vara nybliven mamma,det är ingen dans på rosor men det är ändå det finaste man kan få,


jag och min sambo hade ensam tid i helgen, lördag till söndag, gud va skönt det va med tystnaden här hemma... och att bara njuta av varandras sällskap..


nu idag ska jag till en sjukgymnast för att kolla min fot, har så ont nu att jag mer eller mindre vill skrika när jag stödjer på den
... ajajajajajajaaaaajjjjj fy fan


d va allt för mig denna gången skriver mer senare



Av irene arnbring - 10 oktober 2009 10:12

okej, lördag idag då ju,underbar lördag!!! vaknae på världes bästa humör i morse... skönt.. kevin har varit jätte snäll hela morgonen,tills för fem minuter sen, han har  tappat bort sina pengar och det är ett jävla liv på honom, han får leta.. jag tänker inte hjälpa honom,det är han som vill ha lördags godis!


igår va vi på firman o jobbade lite, eller jobbade mycket faktiskt.. hehe skojigt va det faktiskt att vara där, det va ett bra tag sen sist! kevin hade jätte skoj där, han terra andreas och madde,


idag ska lila kevin till sin faster/gudmor,nicole, hon ska ha ntill imorgon så då får jag och micke lite ensam tid och det behövs verkligen, vi ska göra absolut ingenting, för en gångs skull.



nä nu ska jag in och bada!! skrivs mer senare!! ciao

Av irene arnbring - 7 oktober 2009 10:38

och det känns som ett helvete, har varit glad under hela graviditeten tils nu, jag har sån fruktandsvärd smärta i rygg o mage konstant nu, kan knappt gå och inte stå, inte ligga ner, känner mig hängig och trött. och stackars min son med den enrgin han har och vill visa mig både det ena o det andra men jag orkar inte ens hälften, klart han blir frustrerad, men gör verklige mitt bästa...

nu till lite positivare saker. fixade i sovrummeti går, älsklingen köpte en tv till rummet så vi möblera om o hängde upp den på väggen!! såå tjusigt det blev, va emot tv i sov rummet innan men blev övertalad och det är praktiskt, det kan jag inte säga att det inte är, är bara räddatt man blir lat o o social.. hehe men d får vi jobba på

behöver lite ensam tid med min man i helgen och nicole vill ha kevin lite så han ska vara hos henne på lördag till söndag, skönt att få koppla av med min  man...

imorgon ska kevin fotas på dagis, såå skoj, älskar bilder på han för han e ju så underbart söt och blir alltid bra på bild!! hehe


nä nu väntar sängen på mig måste vila lite!!!! skrivs mer sen

Ovido - Quiz & Flashcards