neverforget

Alla inlägg under oktober 2010

Av irene arnbring - 13 oktober 2010 09:12

ja då va det onsdag idag då:)hur fort har inte halva denna veckan gått då?


va på 10 månaders kontroll igår med adrian, o det gick jätte bra:)

efter det så åkte jag o mamma o adrian o köpte en ny vagn till honom, en lättare vagn, den andra börjar bli för tung o bära upp o ner för mig:(  men nu ska det nog blir lite lättare för mig:)



va ju på kalas i lördags o det va trevligt:) kul för adrian att leka med sin kusin.

o han älskade chocklad muffinsen:) hehe


är inte alls på humör för o skriva idag, vill inte göra nåt idag..


less på o vara ledsen trött på o vara trött


ciao

Av irene arnbring - 9 oktober 2010 11:19

fredag igår, min älskade nicole kom o umgicks med mig, älsklingen jobbade ju o sen tränade han så han va inte hemma förrän typ 20.00

jag förlorade fett i skipbo mot nicole, men men sånt e livet:) hihi va tänkt att det skulle vara en hemma kväll, lugn sådan, men shiii fick jag, nicole kom med underbara ideen med att vi skulle ut.. o jag va extremt sugen på o komma hemifrån lite o bara få va jag, o det fick jag:) vi dansade , o hade skit skoj:) känns som en evighet sen jag bara kundefå slappna av helt utan att tänka på både det ena o det andra... men det blev en sen natt, va inte hemma förrän halv 5, o upp kl 6 med drian men sen la han sig ner i sängen o kollade tv, så då låg jag o vilade till 9.. ajajajaj va trött man e.


full rulle på barnen här nu adrian har ränt runt här som en galning,  men kevin sitter o ritar fint i köket o älsklingen har åkt till jobbet:( saknar ju honom:(

idag blir det kalas hos mickes systers kille. vill egentligen bara vara hemma, men så blir det ju inte, måste även hem till mamma o mata henns kissemisse, hon skulle egentligen komma hem idag, men som det ser ut nu så stannar hon i hbg en dag till:)


 näää nu ska adrian nanna litta:) o jag ska orka plocka undan:( ciao så länge

Av irene arnbring - 8 oktober 2010 12:25

har en sån känsla inom mig att jag behöver komma hemifrån... hade varit så himla skönt. bara så för nån timme, o helt ensam, bara få komma på rätt väg igen, andas själv, ta det i min takt, o inte behöva tillgodose någon annans behov,


jag är ingen arg människa, jag är ingen elak människa, bara väldigt bekymmrad, o kluven över en hel del.


trött på att vara trött, trött på att vara ledsen,...

over and out! peace<3

Av irene arnbring - 8 oktober 2010 10:18

körde min mamma till hbg igår kväll:) trots omständigheterna där uppe va det trevligt att träffa min moster o min ena kusin,:) o dom fick träffa lillen.
idag är det begravning i hbg, men jag ska inte gå! :(

nu e det väll ändå nog med dig kära limhamns tös!!! har du inte gjort tillräckligt, tror du inte jag förstår? att det e du som springer runt o glappar om saker som inte ens stämmer?? din flabb e lite här o där.. jag har känt dig i sååååå många år o vet vilken skit snackare du är, o att får du chansen så glappar du om saker som inte ens blivit sagda eller ens tänkta. men nu är det minsann nog!! kanske ska bita tillbaka med samma? näää vill inte sjunka till din nivå!! du är en patetisk liten skit i mina ögon,  säger bara en sak. ska ta detta öga mot öga med dig!!

Av irene arnbring - 4 oktober 2010 17:52

måndag och hösten närmar sig med storm steg,
vaknade på gott humör i morse, o kände att detta skulle bli en bra dag:) pågarna sov tills c.a 06.00, o då sov adrian fortfarande, va bara dom stora pågarna som bestämde sig för o vakna då, mickes väckar kl ringde 06.30 då började adrian vakna till, men micke stängde av kl o då somna adrian om, till kl 06.45 när den ringde igen:) det va bara o gå upp:( jag va en aningen trött, men sen när är jag inte trött på morgonen... micke åkte iväg med nicki o john till skola o dagis:) jag satte på kaffe, o tog upp adrian:)  kände direkt att idag orkar jag nog ta tag i det förfallna hemmet, känns som evigheter sen jag har orkat göra nåt är hemma.. o det är det också ju.
drack mitt morgon kaffe o såg på när adrian tar sig runt bordet o kryper fram o tillbaka o hit o dit, ingen lugn o ro på den gossen:)

sen bev det att ta itu med köket efter kevin fått sin frulle:)

ååå jaa städat blev det, köket ren städat, dammsugit hela lägenheten men inte moppat , för min köra mor kom förbi,det blir att man kommer av sig med vad man ska göra när det kommer någon på besök, så det blev en kaffe med min mor o en runda skipbo:) som hon vann,,hmm inte bra:( hehe

middagen lagad, kotlett o ungnsrostade rotfrukter,:) mumms, nu sitter mina gossar o tittar på CN o tar det lunt efter middagen,

snart kommer paula o hennes lille gosse elias på besök:) trevligt:) hihihi

när nu kallar diskmaskinen den måste tömmas o fyllas:(

ciao för idag.

Av irene arnbring - 3 oktober 2010 09:50

ja då va det ju slutet på denna helgen nu då, jaha... har haft busungarna denna helgen, och det märks för ljud nivån har varit mycket högre o elefant fötterna har hörts mer, hehe o jag har inte varit ett dugg produktiv denna helgen, fastän jag har så mycket vilja till o göra både det ena o det andra men kroppen skriker neeej, ta det lugnt, så då blir det att man gör det. lovely nicole o hennes kille va här igår, o vi spelade spel o snackade en hel del:) hade allmänt trevligt, så som vi alltid har med dom:) dom e så underbara:)


idag så blir det att vi ska hem till min svägerska, hon fyller år. men innan dess ska barnen bada o sova middag,:)




fredags va ingen bra dag för mig, i allafall inte på eftermiddagen, fick en så kallat ångetattack, har aldrig haft det innan,ALDRIG!! men fick det då, har hört från min man hur det känns o symptom, och allt stämde, fyy va rädd jag va, kom ut från ica, började gå hemåt hann inte långt, det svartnade för ögonen, och kändes som om någon tryckte på min bröstkorg så jag inte fick luft, mina enda tankar va att inte svimma, för kevin o adrians skull,hade dom med mig, tog mig till en bänk, o när jag satte mig där vågade jag inte resa mig, fick knappt luft, o såg inte så mycket, allt bara snurrade o jag har aldrig i hela mitt liv mått så som jag mådde, smsade micke när jag kunde se ordentligt, o han ringde upp mig, jag sa till honom hur jag kände o han sa ja det är en ångest attack, oooojj varför får jag det nu? vad är det som utlöser det?  o han blev ju klart orolig,men kände att jag verkligen bara ville höra hans röst, hans lugnade ord om att allt skulle försvinna, sakta men säkert med micke i telefonen började jag gå hemåt, kände mig helt skakig i hela kroppen händerna darrade, benen kändes som gele, o jag kunde inte se helt klart.. väl hemma, så satte jag mig ner i soffan, kevin kom in o tittade på mig, o frågade mamma hur mår du? jag svarade honom mamma mår inte jätte bra just nu, han sa.. du ser ut som ett spöke!! va tänkte jag gör jag? gick ut o kollade mig i spegeln, o mycket riktigt, helt krit vit i ansiktet och svarta stora ringar runt ögonen... oooojj jahaa.....
resten av dagen satt jag mer eller mindre i soffan, micke ringde mig ett par ggr för o kolla så allt va bra, kändes som om kroppen blivit tömd på all energi,kände mig som ett tomt skal, helt utan känslor,och jätte skakig va jag fortfarande,även illamående,ringde nicole, o berättade för henne, det slutade med att vi pratade i en hel timme:) tack gumms:)  sen kom älsklingen hem, jag va fortfarande inte mig själv, det blev jag inte på hela kvällen, kände mig så himla konstig, o jag hoppas jag aldrig får uppleva detta igen.. för så rädd som jag va har jag nog aldrig varit, rädd för min häsla o för vad som skulle hända mina barn om jag svimmat, tankarna gick till dom, hur skulle det gå.... men tur så hände inget sånt.



ja det va allt för just nu, ciao så länge:)14+5


Av irene arnbring - 1 oktober 2010 10:29




Av irene arnbring - 1 oktober 2010 09:01

vaknade kl 07.00 av den förbannande väckarklockan, första känslan va att jag ville slå i sönder den när den ringde, adrian sov så sött i sin säng,men började skruva på sig strax efter jag stängt av den,i samma stund hörde jag kevin, viskande godmorgon mamma inne från sitt rum, jaha.. båda barnen sover till 07.00, härligt för dom, dom brukar ju vara uppe med tuppen,härligt för mig med:) det va bara att upp o hoppa o sätta fart,po med kaffe,röka morgon ciggen, fram med kläder till kevin, sen satte han sig o rita i köket, då försökte jag väcka micke, som jag faktiskt lyckades med,nästan dirket:) woohoo slapp springa in o tjata o så där, somjag brukar få göra,o det förstör gärna ens morgon.. tog upp adrian c.a 07.25 o släppte han lös i vardagsrummet:) dirket bort till ps 3 an o börja banka på den o lyckades få ut spelet som va i, ahhhh tröttnar han aldrig på  att göra samma sak dag ut o dag in? hehe...  micke kom upp vid 07.45:) då va det dags att gå med kevin till dagis:) oooh vilken kyla det va ute, känns som om det är dags o köpa termo byxor o vinterjacka till honom!!  jag ville ju ha en röd everest jacka, o det har min älskade man ordnat till mig:) hihihi bortskämd  kallar han mig.. o det är jag kanske, men är det verkligen fel o vara det? egentligen?? jooo ibland kan det vara fel, men vet jag att vi inte kan köpa vissa saker eller så så blir jag ju inte sur eller arg eller ledsen om jag inte får det, utan väntar snällt tills det blir tillfälle för att köpa det:)

idag är det ju fredag om någon nu skulle missat det:) idag kommer barnen:) o jag ska ta itu med att stor städa kevin o johns rum:) 

nu ligger adrian i sin säng han är jätte trött igen, förstår inte hur, han sov ju jätte länge... men han håller på o somna nu, så nu blir det frukost dags för mig:)

ciao så länge:)

Ovido - Quiz & Flashcards