neverforget

Alla inlägg under april 2011

Av irene arnbring - 26 april 2011 09:02

kan inte fatta att det snart är 5 år sen jag blev mamma till underbara kevin, en av dom lyckligase dagarna i mitt liv, o jag ve helt ovetande om hur mitt liv skulle ändras för alltid... vilken kärlek jag skulle känna till honom, o vart har dessa 5 år tagit vägen? jaaa en himla bra fråga det. jag vet att dom gått fort i allafall.  tittar på honom o  minns hur det va första gången jag såg honom, så liten så hjälplös, nu, stor o klarar så mycket själv, kan vara ute på gården själv, kan göra sin frkost själv ( om jag säger att det är okej, vill inte alltid ha gropar i smöret) haha han e så duktig o goooo:)  även om han e 5 år så kommer han alltid vara min lilla kevin, min söta lilla gosse...

det va så många som misstrodde mig att jag skulle klara av att vara mamma när jag va 20 men shiii fick dom, jag klarade det o klarar fortfarande det, det är inte lätt men det fixar sig.

Av irene arnbring - 13 april 2011 17:03

ja då satt man här igen då, känner mig lagom skum idag, mår inte helt okej, känner mig så otroligt slö  o en aning irreterad, mamma kom hit med kevin han sov ju där igår till idag, så vi gick till lindängen o handlade hem lite kött:) skönt för barnen o komma ut lite, vi va ju inne hela dagen igår, dom blir så rastlösa,,,,


försökte prata med mamma lite om bröllopet men hon är inte ett dugg intresserad av att lyssna, hon bille inte se vad vi valt till dukningen eller något, så jävla trist att hon ska vara så, det är inte rätt, men som tur e har jag ju nicole o emma o fia att prata med om bröllopet, dom e ju lika glada som jag e för detta bröllopet haha:)


saknar min man enormt mycket idag, jag saknar honom mycket varje dag men idag känns det som om jag saknar han lite extra mycket är så ledsen o besviken för allt med min mamma men han vet altid vad han ska säga för o få mig på bra humör, o det är en av anledningarna till att jag älskar han sååå mycket som jag gör, jag vet av hela mitt hjärta at det är rätt val att gifta mig med honom.. men varför kan inte min mamma förstå det, varför måste hon ha sin negativa inställning till allt, o hennes dumma orsak, "rädd att förlora dig" haha det gör hon ju om hon inte kan vara lite söttande o glad för min skull, då behöver jag inte ha henne där, eller i mitt liv.!!!!!!!!!!



ajja skit på detta nu, nu ska jag mata lillen o sen börja fixa med köket o maten:) ciao

Av irene arnbring - 13 april 2011 09:22

 känns som om hur mycket man än sover så är det aldrig tillräckligt mycket, känns som om jag alltid är över trött o vill bara gå och lägga mig o sova, men det kan man ju inte göra!!!!!


Nu till en helt annan sa jag närmar mig en stor dag nämligen mitt bröllop, men i all denna lycka o planering som håller på för fullt, alla bitar börjar falla på plats, vi har beställt inbjudnings korten o dukningen e beställd o lokalen bokad, klänningen o kostymen beställd o måttade. o en massa annat är fixat, o i allt detta så har jag inte min mammas stöd, hela min sambos familj är stöttande o glada, o till o med min pappa är glad o stöttande, men jag kan inte riktigt hantera att min mamma inte ens vill prata om bröllopet, det har inget med min sambo o göra för honom tycker hon om, utan det är hennes egna syn på bröllopet o att hon tyhcker det är en ptroligt onödig sak att gå igneom, men hon har själv aldrig varit gift, o hon menar att gifter man sig så går förhållandet utför, hur kan hon veta det,som aldrig varit gift? hur kan hon ha så mycket negativt att säga om något hon själv aldrig varit? varför ska hennes åsikt alltid vara så stark o negativ? kan hon inte bara knipa igen o låtsas vara glad? hur mycket jag än försöker tänka att detta inte påverkar mig så gör det ju det ändå, vill ju kunna prata med henne om planeringen men så fort jag tar upp det så får hon en sån arg o irreterad blick, så jag vågar ju liksom inte,
o hennes största problem nu är vad HON ska ha på sig, o det är så jobbigt för henne att hon mpste gå ut o hitta en klänning, men det handlar ju inte m henne denna dagen.... det är ju  MIN OCH MICKES dag... hur kan hon vända allt till henne? o varför ska det vara så jobbigt för HENNE? VILL BARA SÄG TILL HENNE men SKIT I ATT KOMMA DÅ! men jag kan inte få ut orden trots att jag på något sätt känner att hon kanske inte borde vara där, fär hon stöttar ju inte alls vårt beslut att blir man o fru, ahh jag vet inte men blir så ledsen när jag tänker på det!

det va allt för nu. ciao så länge

Av irene arnbring - 12 april 2011 09:48

 äntligen har det verkat som om våren kommit för att stanna, men så vaknar man upp idag till grått o tråkigt väder... lite ledsamt faktiskt.

igår va jag o min älskade o tittade på en lokal i klagshamn till bröllops festen, den va jätte fin o vi bestämde oss ganska snabbt för aatt den ska vi hyra,så det blev bokat,o vi besällde även alla duknings grejor igår så nu är det ytterligare en sak vi kan bocka av från vår lista.. inte många saker kvar nu på listan. o nu börjar det kännas mer o mer verkligt för var dag som går, o jag längtar enormt mycket efter att bli fru Tiderman. jag vet att jag vill leva med honom för resten av mitt liv,bättre man,o far till sina barn kan man inte be om.


nä nu ska jag fortsätta städningen, ciao så länge.

Av irene arnbring - 11 april 2011 08:59

jo men då va det ju ännu en ny vecka, var tar tiden vägen, känns inte som om man hinner med riktigt, tiden bara rinner iväg, men men i alla fall.

 haft en underbar helg, vi har haft alla barnen, lika skoj som alltid, va ute på gården i lördags förmiddag med dom, så dom fick leka av sig lite innan vi skulle tvätta det e ganska tråkigt för dom när vi tvättar så då va det lite skoj att vara ute innan,kevin o nikita spelade fotboll med några andra barn, john klättrade som vanligt:) adrian sprang o utforskade allt. damien sov gott i sin vagn:) middagen blev toast.

o igår så åkte vi till limhamn vid 10 när nikita blivit hämtad, hon skulle ha gympa uppvisning,så micke åkte till båt lekplatsen med pojkarna o jag solade solarium så skönt det va, det va ju en evighet sen sist., efter det åkte vi till
älsklingens föräldrar, stannade på en kopp kaffe o lite snack,o efter det gick vi ner till hans stora syster, john o kevin gick ut på fården med marcus, o när dom kom in så gick dom ut i trädgården o lekte med svärd, så det va full rulle hela tiden på dom... o det märktes när vi kom hem, dom va en aningen sega o trötta....

barnen las vid halv 8 o jsg o älsklingen fortsatte med vårt pussel:)
 har hittat vilka tallrikar o dukar o bestick vi ska ha på vår bröllops fest...
 ska vänta nån vecka till inna jag beställer det:) men det blir nog super fint:)

ska åka o kolla lokal idag till festen, hoppas den e stor nog,

nää det va allt för tillfället. ciao

Av irene arnbring - 7 april 2011 16:51

snart har hela veckan gått, trevlig vecka har det ju verkligen varit, varit mycket med töserna:) igår va jag med emma, fia o nicole, o nicole sov över här:) alltid lika skoj:)
 fia va här även i förregår:) hon e en riktigt trevlig liten prick o skit skoj nu när hon mer eller mindre bor granne med mig. mysigt o snacka en massa bröllops snack:) o att dom så gärna vill hjälpa till med allt möjligt, o dom verkar vara lika glad för bröllopet som jag o micke är.. detta bröllopet blir nog super bra, har ju dom absolut bästa brutärnorna man kan ha:)

 så glad att jag har dom i mitt liv,

barnen är lika vilda som vanligt, kevin har kommit in i en lego period han sitter tim vis i köket o leker o bygger, skoj o se vilken fantasi han har:)

adrian blir vildare o vildare, o munnen går i ett på honom, han ahr så mycket o säga men man får ju gissa sig till en hel del men oftast gör han sig förstådd:)

damien är ju 3 veckor redan... ojoj va tiden går:) men han e ju så snäll:)


Av irene arnbring - 5 april 2011 10:01

jaha tisdag idag, hostan fortsätter att irretera mig...


bröllops planeringen fortsätter, hindersprövningen är nu in skickad:) o igår så tog micke måtten på mig till klänningen, o han hitta även en kostym till sig själv, så jag ska måtta honom idag:) fler o fler bitar faller på plats, o jag har nog äntligen börjat fatta att JAG ska gifta mig.


har ju 2 bästa vänner i mitt liv, som funnits där för mig genom lätta tider, svåra tider,deprimerande tider,glada tider... ja igenom allt,
hade ju redan berättat för nicole att hon skulle vara brud tärna men skulle fråga emma igår o när jag gjorde det så börja hon gråta, såå glad blev hon:)
gud va kul att hon så gärna vill dela den dagen med mig:) med dom 2 som brudtärnor så känns det som att inget kan gå fel,
gifter mig med den finaste mannen, har dom bästa barnen, o sötaste brutärnorna:)
livet är minsann bra...



nicole o emma ni är dom finaste vännerna man kan be om:) älskar er<3<3<3<3<3<3<3<3<3


orkar inte skriva mer nu ciao:)

Av irene arnbring - 4 april 2011 09:56

ja då går man fullt i bröllops tankar, dag ut och dag in... men klänningen är köpt i alla fall, nu ska jag bara måtta o skicka in måtten så dom kan sy upp den:) sjukligt fin är den. kärlek vid första ögonkastet kan man lugnt säga.

idag blir det en runda till bvc med damien,adrian får ju givetvis osså följa med :) hoppas bara han e snäll där.. hehe

senare i eftermiddag kommer kära emma förbi.. ett tag sen jag träffade henne nu ju, hon har ju inte träffat damien än..

nä nu har jag inte tid o skriva mer skriver kanske lite mer senare:) ciao så länge

Ovido - Quiz & Flashcards