neverforget

Alla inlägg under mars 2011

Av irene arnbring - 31 mars 2011 09:43

ja var börjar man? tänkte först skriva min förlossnings berättelse men ångrade mig,

denna veckan har varit ganska lugn med tanke på att adrian e sjuk.

i måndags så kom nicole o hennes kille melo hit, o även fia, som jag inte snackat med på ett tag,hon ringde o berättade att hon flyttat ut här på hermodsdal:)så hon kom osså hit o guuud vilket bröllops snack det blev:) hihihihi vi snackade om allt från mat  till klänning till lokal:) men skojigt va det i allafall:) nicole o melo stannad längst. hihi:)

i tisdags så va kevin på dagis o adrian va fortfarande sjuk, o när kl började närma sig 2 så började min panik om hur jag skulle hämta kevin utan o ta ut adrian, men som tur va så kom micke hem för han mådde inte så bra så när han kom så hämtade jag kevin:) o vi tog det bara lugnt resten av dagen:) skönt med familje tid:)

onsdag, adrian  fortfaradne dålig men märks att han e på bättringsvägen, men guuud så mammig o hans svartsjuka på damien gjorde sig påmind rejält, så fort jag satt med damien så gall skrek adrian o skulle upp i famnen... älsklingen tvättade från 8 på morgonen o han skulle på begravning på eftermidagen, när han va iväg kom kära fia hit o umgicks lite:) det blev lite kaffe o snack:) hon e en riktigt härlig tjej:) när micke kom hem igen så hade han mat med sig så vi skulle äta middag:) då stack fia hem, så vi fick lite lugn familje tid igen, micke va ju en aningen ledsen o det kan man ju förstå:(

torsdag: adrian är en aningen bättre men fortfarande hängig o seg, kevin är hemma från dagis idag. o jag ska försöka städa lite, kanske kommer nicole hit idag:) fia skulle också komma förbi en runda:)

näää nu ska jag ta tag i hemmet lite:) ciao så länge:)

Av irene arnbring - 12 mars 2011 14:03

ja då va det ju lördag idag, 2 dagar kvar o nu är jag måttligt nervös, kanske till o med jätte nervös, avskyr o vara inne på sjukhuset.. o sjukhuset i lund känns så långt bort... så långt från mina barn o min mamma, kommer j uha min sambo där, det är ju tur men ändå så avlägset från alla andra...

har haft en del sammanbrott sen i torsdags, när det blev bestämt att jag kommer bli igångsatt, jag har varit ledsen,glad förtvivlad,arg.. ja i stort sett allt man kan vara... men främst av allt rädd för hur allt kommer bli... kommer jag må bättre när damien e född?kommer dom här floderna av tårar som kommer från ingenstans att upphöra? kommer min ilska bli mildare? just nu vet jag inte men kanske borde gå o prata med någon när han e född? otroligt mycket tankar, ingen förstår, jo läkaren förstod mig... han höll med mig om att det är inte bra för varken mig eller damien att jag mår så här att jag kanske bara blir värre o värre ju närmare födseln kommer... bättre o förebygga att det blir värre. o därför blir jag igångsatt på måndag!!! lycka? självkart:) men rädd.....

trött på pratet om att detta e hormonerna som gör det, jag trodde det i början men förstod snabbt att det e nåt helt annat.. mycket djupare..... orken är slut.... orden kommer inte fram... tårarna fortsätter att rinna nerför mina kinder, tänk o vakna på morgonen o må bra? glömt hur det känns, enbart denna tunga känslan över mig...

ciao så länge!

Av irene arnbring - 3 mars 2011 11:18

då va det ju snart slut på denna veckan också..

onsdag igår, o va stan runt med barnen o mamma som vanligt:) trevlig dag:) blev lite entre o shoppande o så där, sen så lämnade vi av kevin till hans pappa som vi mötte upp på centralen, dom skulle gå i leksaksaffär, det hadeju robin lovat honom, o han höll sitt ord:) mamma o jag begav oss hemåt, trötta o kaffesugna, så dt blev kaffe o skipbo ivanlig ordning, sen kom kevin med 2 stora br påsar, ett ben10 flygplan i ena o lego i andra, legot ska han ha med sig till sin pappa imorgon när han ska dig:) härligt att dom har kontakt nu igen:) kevin behöver ju sin pappa oavsett vad.

städat lite idag, o plockat undan... men orkar inte mycket mer, det e en sån hemma dag idag:)

imorgon ska älsklingen o min mamma gå på bio:) sanctum ska dom se. så jag får lite alone time... adrian kommer ju sova vid den tiden o kevin kommer inte vara hemma.... :) mys pys för mig själv..... blir lite wii då:)


det va allt för tilfället.. ciao så länge:)

Av irene arnbring - 2 mars 2011 08:26

ja nu sitter man här, sitter inte vid datan särkilt mycket nu för tiden, känns som dåligt uttnytjande av tid att sitta vid data hela dagarna,
 har ju börjat dricka hallonblads te för att kanske kan detgöra att lilla damien vill titta ut snart, för nu är det så fruktandsvärt tunft o jobbigt med magen. så jag hoppas ju verkligen att han vill komma snart det är 24 dagar kvar till beräknad bf, men senast slutet a
v denna veckan hade varit superbra:) det är inte det att jag enbart tänker på mig själv, att det är därför jag vill ha ut honom, utan jag vill orka med att leka mer med mina barn o inte vara så irreterad nästan hela tiden, o klaga för att det e så tungt, vill vara en rolig mammatill mina gossar ju.



Packade väskan igår, inte riktigt färdigpackad men nästan,handlade en nappflaska igår till damien, o idag ska älsklingen handla nan ersättning... o blöjorna ska plockas fram....



jag o mamma promenerade upp till dalaplan igår, o gick inne på lidl, sen in på babyproffsen o promenerade hem igen, skönt som f*n va det, och efter det när vi hämtat kevin så kom söta emma på kaffe o en snack stund:) alltid lika trevligt att umgås med henne:). idag så tänkte vi promenera upp till stan, jag har lite pengar jag kan spendera på mig själv för en gångs skull, fick stränga order om att det skulle gå till mig, eftersom jag alltid tänker på barnen först o hndlar oftast till dom när jag e ute o handlar o hittar jag inget till mig så hittar jag massor till dom.. men idag ska det bli shopping till mig... kläder? hmm vad hittar jag för kläder som är anpassade till min baskettboll jag har på magen? haha ser bokstavligt talat ut som om jag svalt en baskettboll:) hahahahaha en stooor baskettboll.




barnen äter frukost nu, o snart kommer mamma:) nu blir det en äcklig kopp the hallonblads the:( fyy usch tviiiii va det smakar äckligt ska jag tala om.... blääääääää


en liten sak till, saknar min nicole:( länge sen jag träffade hen nu ju..... hon skule kommit på kalaset i söndags men hon mådde inte bra:( känner mgi inte hel när jag är utan henne så länge.:) love u gummsan:)

Ovido - Quiz & Flashcards